biedronka_jesień

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze oraz teksty piosenek i wierszy na wrzesień

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MIESIĄC: WRZESIEŃ
GRUPA: BIEDRONKI

Tydzień I. Witamy po wakacjach!
• poznanie emocji towarzyszących w życiu codziennym, próby nazywania przeżywanego uczucia, wspomaganie dziecka w umiejętności wyrażania emocji
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci, kształcenia reagowania na zadawane pytania i sygnały, nabywanie umiejętności współpracy w grupie
• tworzenie kolekcji elementów wspólnych i osobistych, nabywanie umiejętności odróżniania elementów obrazka, uwrażliwianie na pojęcie własności
• zaznajomienie z nazwami: przyroda i kącik przyrodniczy, rozwijanie poczucia jedności z przyrodą, budowanie poczucia sprawstwa
• aktywizacja do działań plastycznych, nabywanie uważności podczas słuchania poleceń, obserwacja przebiegu zabaw i dopasowanie swojego postępowania do oczekiwań grupy
Tydzień II. Wokół nas
• poznanie zasad grupowych, rozwijanie umiejętności koncentracji, rozumienie potrzeby wdrażania zasad grupowych
• poznanie pracowników przedszkola, nabywanie szacunku do osób poprzez używanie zwrotów grzecznościowych, wdrażanie do integrowania się z pracownikami przedszkola
• segregowanie zabawek, rozróżnianie elementów podobnych i nie, zgodna współpraca w grupie
• poznanie łazienki jako wspólnej części całej grupy; kształtowanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami; tworzenie sytuacji do eksperymentowania
• czynne działania plastyczne, kształcenie umiejętności manipulowania elementami, nabywanie śmiałości w zabawie
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
• zapoznanie ze słowem pasja, nabywanie rozumienia swoich potrzeb, odczuwanie przyjemności z możliwości dzielenia się swoimi umiejętnościami
• poszerzanie zasobu słów, kształcenie prawidłowego wypowiadania się, nabywanie pewności siebie
• nabywanie umiejętności przeliczania elementów; kształcenie prawidłowego nazewnictwa, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
• zapoznanie z rasą psa: jamnikiem, utrwalanie potrzeby dbania o pupila, kształtowanie cierpliwości
• pobudzanie muzycznej inwencji twórczej, nabywanie poczucia odpowiedzialności, wdrażanie o dbania o wspólne zabawki
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
• poznawanie oznak jesieni, kształtowanie wrażliwości na elementy przyrody, szanowanie uczuć własnych oraz innych osób
• poznanie jesiennego owocu: jabłka, rozwijanie słownika czynnego, zachęcanie do wykorzystania owoców w zabawie
• rozumienie pojęcia przejście dla pieszych – zebra, nabywanie umiejętności odpowiedniego zachowania się na przejściu dla pieszych, wdrażanie do przestrzegania przepisów ruchu drogowego
• poszerzanie wiedzy na temat jesiennych owoców, aktywizacja zmysłów, budowanie poczucia umiejętności manipulowania materiałem
• zapoznanie z muzyką klasyczną, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne rodzaje muzyki

Teksty Piosenek

„To lubię”

sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewski

Hop, hop, hop!

Lubię skakać jak kangury.

Tup, tup, tup!

 I odwiedzać piękne góry.

Ref. Raz! Dwa!

Ta zabawa trwa pokazujesz ty i pokazuję ja.

Raz! Dwa!

To wspaniale, gdy tutaj jestem ja i tutaj jesteś ty.

Bip, bip, bip!

Lubię bawić się autami.

Tra, la, la, la!

I herbatkę pić z lalkami.

Ref. Raz! Dwa! … Stuk, stuk, stuk!

Lubię z kimś budować wieżę.

Szu, szu, szu!

I malować na papierze.

Ref. Raz! Dwa! … Pac, pac, pac!

Lubię coś gotować z mamą.

Cicho sza!

Niespodziankę zrobić rano.

Ref. Raz! Dwa! … Baju-baj!

Lubię z tatą książki czytać.

Co? Co? Co?

I o wszystko ciągle pytać

„Do przedszkola idzie maluch”

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Do przedszkola idzie maluch,

tup, tup, tup, tup,

wszyscy dziś malucha chwalą,

tup, tup, tup, tup.

Zna wierszyki i piosenki,

la, la, la, la,

zawsze chodzi uśmiechnięty,

la, la, la, la.

Podskakują razem dzieci,

hop, hop, hop, hop

 bo tu bawią się najlepiej,

hop, hop, hop, hop.

Tagi: Brak tagów

Możliwość komentowania została wyłączona.