ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MIESIĄC: PAŹDZIERNIK
GRUPA: BIEDRONKI
Tydzień V. Zwierzęta jesienią
- rozumienie pojęć park i las, kształtowanie umiejętności zachowania się w środowisku życia zwierząt, odczuwanie bliskości ze światem przyrody
- poznanie znaczenia słowa album, rozwijanie umiejętności układu ruchów do muzyki, nabywanie odwagi do wypowiadania się na forum
- nauka posługiwania się słowami: za, do, obok, pod, rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzalności elementów, odczuwanie satysfakcji podczas wykonywania zadań ruchowych
- poznanie zwyczajów zwierząt leśnych, kształtowanie u dzieci umiejętności prawidłowego wypowiadania się, nabywanie odwagi i pewności siebie
- przybliżanie świata zwierząt w trakcie zabaw muzycznych, nabywanie umiejętności skupiania się, doświadczanie przyjemności podczas zabaw z muzyką
Tydzień VI. Pogoda w kratkę
- wzbogacanie wiadomości o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z uczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności sygnalizowania innym o napotkanych trudnościach
- kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień, zapoznanie z terminem rym, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania nowej figury geometrycznej – koła, doskonalenie umiejętności sylabizowania, ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej
- kształtowanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z najważniejszymi rodzajami deszczu, doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał
- kształtowanie słuchu muzycznego, zapoznanie z odgłosami zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć
Tydzień VII. Zdrowie na talerzu
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
- kształtowanie sprawności językowej, poznanie wybranych owoców, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
- kształtowanie umiejętności układania rytmów, poznanie nazw wybranych warzyw, doskonalenie umiejętności posługiwania się zwrotami grzecznościowymi
- zapoznanie z nazwami popularnych owoców i warzyw, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, zachęcanie dzieci do wypowiadania się na forum grupy
- zapoznanie z wartościami odżywczymi owoców i warzyw, kształtowanie zmysłu estetycznego, rozwijanie zdolności manualnych
Tydzień VIII. Bajkostwory i potwory
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności określania przyczyny lęków i obaw
- kształtowanie umiejętności opisu postaci, zapoznanie dzieci z kilkoma postaciami z bajek, doskonalenie umiejętności sylabizowania
- kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z różnymi postaciami z bajek, doskonalenie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi, doskonalenie umiejętności rozróżniania prawdy (rzeczywistości) od fikcji
- zapoznanie z kilkoma typami stworków z bajek, kształtowanie umiejętności tworzenia i rozwiązywania zagadek, doskonalenie dziecięcej kreatywności
Teksty piosenek i wiersz
Wiewiórka i jeż
sł. i muz. Monika Dorosiewicz
Hop, hop, wiewióreczka
po lesie skakała
i smacznych orzeszków
od rana szukała.
Ref.: Hop, hop, hop!
Trzy orzeszki mam.
Tra, la, la! Jednego tobie dam.
Tupu, tup po liściach
jeżyk chodzi w sadzie,
i czerwone jabłuszka
do koszyka kładzie.
Ref.: Tup, tup, tup!
Trzy jabłuszka mam.
Tra, la, la! I jedno tobie dam.
Sałatka
sł. i muz. Monika Dorosiewicz
Ref.: Dziś apetyt wielki mam i sałatkę zrobię sam.
Kroję pomidory, szczypior i sałatę.
Mniam, mniam – dziś pomogę mamie oraz tacie.
Jeszcze marcheweczki i rzodkiewki dwie,
same witaminki: mniam, mniam, dzisiaj zjem.
Ref.: Dziś apetyt wielki mam…
Już kroję owoce: jabłka i banany.
Mniam, mniam, będzie deser pyszny, doskonały.
Cztery truskaweczki i gruszki dam dwie,
same witaminki: mniam, mniam, dzisiaj zjem.
Ref.: Dziś apetyt wielki mam i sałatkę zrobię sam.
Mniam, mniam, mniam
Piesek i deszcz
Małgorzata Barańska
Pada deszczyk, pada deszczyk.
Kapią krople: kap, kap, kap.
Piesek nie chce iść na spacer,
bo nie lubi moczyć łap.
Nie ma deszczu, nie ma deszczu!
Już nie kapie: kap, kap, kap.
Piesek idzie na spacerek.
Nie zamoczy sobie łap.