biedronka październik

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze oraz teksty piosenek i wierszy na październik

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

MIESIĄC: PAŹDZIERNIK

GRUPA: BIEDRONKI

 

Tydzień V. Zwierzęta jesienią

  • rozumienie pojęć park i las, kształtowanie umiejętności zachowania się w środowisku życia zwierząt, odczuwanie bliskości ze światem przyrody
  • poznanie znaczenia słowa album, rozwijanie umiejętności układu ruchów do muzyki, nabywanie odwagi do wypowiadania się na forum
  • nauka posługiwania się słowami: za, do, obok, pod, rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzalności elementów, odczuwanie satysfakcji podczas wykonywania zadań ruchowych
  • poznanie zwyczajów zwierząt leśnych, kształtowanie u dzieci umiejętności prawidłowego wypowiadania się, nabywanie odwagi i pewności siebie
  • przybliżanie świata zwierząt w trakcie zabaw muzycznych, nabywanie umiejętności skupiania się, doświadczanie przyjemności podczas zabaw z muzyką

Tydzień VI. Pogoda w kratkę

  • wzbogacanie wiadomości o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z uczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności sygnalizowania innym o napotkanych trudnościach
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień, zapoznanie z terminem rym, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania nowej figury geometrycznej – koła, doskonalenie umiejętności sylabizowania, ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • kształtowanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z najważniejszymi rodzajami deszczu, doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał
  • kształtowanie słuchu muzycznego, zapoznanie z odgłosami zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć

Tydzień VII. Zdrowie na talerzu

  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
  • kształtowanie sprawności językowej, poznanie wybranych owoców, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • kształtowanie umiejętności układania rytmów, poznanie nazw wybranych warzyw, doskonalenie umiejętności posługiwania się zwrotami grzecznościowymi
  • zapoznanie z nazwami popularnych owoców i warzyw, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, zachęcanie dzieci do wypowiadania się na forum grupy
  • zapoznanie z wartościami odżywczymi owoców i warzyw, kształtowanie zmysłu estetycznego, rozwijanie zdolności manualnych 

Tydzień VIII. Bajkostwory i potwory

  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności określania przyczyny lęków i obaw
  • kształtowanie umiejętności opisu postaci, zapoznanie dzieci z kilkoma postaciami z bajek, doskonalenie umiejętności sylabizowania
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z różnymi postaciami z bajek, doskonalenie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi, doskonalenie umiejętności rozróżniania prawdy (rzeczywistości) od fikcji
  • zapoznanie z kilkoma typami stworków z bajek, kształtowanie umiejętności tworzenia i rozwiązywania zagadek, doskonalenie dziecięcej kreatywności

Teksty piosenek i wiersz

Wiewiórka i jeż

sł. i muz. Monika Dorosiewicz

Hop, hop, wiewióreczka

po lesie skakała

i smacznych orzeszków

od rana szukała.

Ref.: Hop, hop, hop!

Trzy orzeszki mam.

Tra, la, la! Jednego tobie dam.

Tupu, tup po liściach

jeżyk chodzi w sadzie,

i czerwone jabłuszka

do koszyka kładzie.

Ref.: Tup, tup, tup!

Trzy jabłuszka mam.

Tra, la, la! I jedno tobie dam.

Sałatka

sł. i muz. Monika Dorosiewicz

Ref.: Dziś apetyt wielki mam i sałatkę zrobię sam.

Kroję pomidory, szczypior i sałatę.

Mniam, mniam – dziś pomogę mamie oraz tacie.

Jeszcze marcheweczki i rzodkiewki dwie,

same witaminki: mniam, mniam, dzisiaj zjem.

Ref.: Dziś apetyt wielki mam…

Już kroję owoce: jabłka i banany.

Mniam, mniam, będzie deser pyszny, doskonały.

Cztery truskaweczki i gruszki dam dwie,

same witaminki: mniam, mniam, dzisiaj zjem.

Ref.: Dziś apetyt wielki mam i sałatkę zrobię sam.

Mniam, mniam, mniam

Piesek i deszcz

Małgorzata Barańska

Pada deszczyk, pada deszczyk.

Kapią krople: kap, kap, kap.

Piesek nie chce iść na spacer,

bo nie lubi moczyć łap.

Nie ma deszczu, nie ma deszczu!

Już nie kapie: kap, kap, kap.

Piesek idzie na spacerek.

Nie zamoczy sobie łap.

Tagi: Brak tagów

Możliwość komentowania została wyłączona.