Kids enjoying playtime on a giant book

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne oraz teksty piosenek na wrzesień 2025

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na WRZESIEŃ 2025 dla grupy 5-6-latków „BOCIANY”
Tematy kompleksowe:

Tydzień 1: Dzień dobry!

Tydzień 2: W przedszkolnej sali

Tydzień 3: Wspomnienie lata

Tydzień 4: Jesień dary niesie

Umiejętności dziecka:

  • słucha z uwagą czytanych tekstów, wypowiada się na ich temat, opowiada o swoich odczuciach i nastrojach, nazywa emocje bohaterów
  • nawiązuje prawidłowe relacje, współpracuje w grupie, inicjuje zabawy
  • wyraża siebie w różnych środkach wyrazu (werbalnych i niewerbalnych)
  • używa zwrotów grzecznościowych, okazuje szacunek do osób w przedszkolu
  • uczestniczy w zajęciach muzycznych, śpiewa i tańczy przy muzyce, gra na instrumentach
  • rozróżnia nastrój w muzyce
  • liczy sylaby w słowach i określa głoski na początku wyrazów
  • rozpoznaje literę o, O
  • kreśli literę po śladzie i samodzielnie (6 latki)
  • rozwija sprawność manualną (rysuje po śladzie, odtwarza wzory, koloruje obrazki, posługuje się nożyczkami przy cięciu papieru, prawidłowo trzyma przybory do pisania, wykonuje własne eksperymenty graficzne)
  • szacuje i przelicza elementy, określa, gdzie jest: mało/mniej, dużo/więcej, po równo/tyle samo, dobiera w pary (6latki)
  • rozróżnia figury geometryczne i potrafi je klasyfikować
  • określa położenie przedmiotów, wskazuje stronę prawą i lewą
  • porównuje wysokość/długość i pojemność
  • rozwija umiejętności związane z logicznym myśleniem
  • koduje i dekoduje informacje, kontynuuje rytmy i je samodzielnie układa (6latki)
  • ćwiczy spostrzegawczość i rozwija koncentrację uwagi
  • rozwiązuje i układa zagadki
  • odczytuje informacje z planu i mapy
  • jest zainteresowane poszerzaniem wiedzy i samodzielnym dążeniem do uzyskania informacji na interesujący go temat
  • czynnie uczestniczy w eksperymentach przyrodniczych
  • rozpoznaje owoce i wie, z których drzew pochodzą, zna budowę owoców
  • poszerza wiedzę na temat ptaków
  • działa zgodnie z instrukcją
  • konstruuje z różnych materiałów, rozwijając wyobraźnię przestrzenną
  • przestrzega zasad higieny, potrafi zachować się przy stole, sprząta po sobie
  • uczestniczy w ćwiczeniach fizycznych, wykazuje się prawidłową postawą ciała

Przedszkole to przygoda
słowa: Dorota Gellner  muzyka: Adam Skorupka

1.Kto krainy przygód szuka,
do przedszkola musi iść.
Tu przygoda go odszuka,
już na niego czeka dziś.

Ref.: Bo przedszkole to przygoda,
każde dziecko o tym wie.
Tu zabawa i nauka
co dzień przeplatają się.× 2

2.Pani jest tu przewodniczką,
ona nam tłumaczy świat.
Dzięki pani dużo wiemy,
chociaż mało mamy lat.

Warzywa

Autor: Julian Tuwim

Położyła kucharka na stole:

kartofle,

buraki,

marchewkę,

fasolę,

kapustę,

pietruszkę,

selery

i groch.

Och!

Zaczęły się kłótnie,

Kłócą się okrutnie:

Kto z nich większy,

A kto mniejszy,

Kto ładniejszy,

Kto zgrabniejszy:

kartofle?

buraki?

marchewka?

fasola?

kapusta?

pietruszka?

selery

czy groch?

Ach!

Nakrzyczały się, że strach!

Wzięła kucharka,

Nożem ciach!

Pokrajała, posiekała:

kartofle,

buraki,

marchewkę,

fasolę,

kapustę,

pietruszkę,

selery

i groch —

I do garnka!

Jesienne liście

słowa: Monika Niewielska, muzyka: Paweł Pękalski i Agnieszka Środa – Pękalska

1.Jesienne liście: żółte, czerwone,

cicho, powoli spadają z drzew.

Już w parku leży dywan z tych liści,

pomarańczowy jest jakiś krzew.

Ref: Tyle jest kasztanów, tyle kolorów!

bukiety z liści zrobimy dziś.

Z dębu, topoli i kasztanowca.

Jaki znasz jeszcze jesienny liść?

2.Jeden liść duży i kolorowy

wygląda, jakby pięć palców miał.

Dużo ich leży pod drzewem klonu,

bo bardzo mocno dzisiaj wiatr wiał.

Ref: Tyle jest kasztanów, tyle kolorów!…

  1. Z innego drzewa liście podłużne,

lekko wirując, spadają w dół.

To wierzba takie właśnie ma liście,

pół jest zielonych i żółtych pół.

Tagi: Brak tagów

Możliwość komentowania została wyłączona.