ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
MIESIĄC: WRZESIEŃ
GRUPA: BIEDRONKI
Tydzień I. Witamy po wakacjach!
• poznanie emocji towarzyszących w życiu codziennym, próby nazywania przeżywanego uczucia, wspomaganie dziecka w umiejętności wyrażania emocji
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci, kształcenia reagowania na zadawane pytania i sygnały, nabywanie umiejętności współpracy w grupie
• tworzenie kolekcji elementów wspólnych i osobistych, nabywanie umiejętności odróżniania elementów obrazka, uwrażliwianie na pojęcie własności
• zaznajomienie z nazwami: przyroda i kącik przyrodniczy, rozwijanie poczucia jedności z przyrodą, budowanie poczucia sprawstwa
• aktywizacja do działań plastycznych, nabywanie uważności podczas słuchania poleceń, obserwacja przebiegu zabaw i dopasowanie swojego postępowania do oczekiwań grupy
Tydzień II. Wokół nas
• poznanie zasad grupowych, rozwijanie umiejętności koncentracji, rozumienie potrzeby wdrażania zasad grupowych
• poznanie pracowników przedszkola, nabywanie szacunku do osób poprzez używanie zwrotów grzecznościowych, wdrażanie do integrowania się z pracownikami przedszkola
• segregowanie zabawek, rozróżnianie elementów podobnych i nie, zgodna współpraca w grupie
• poznanie łazienki jako wspólnej części całej grupy; kształtowanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami; tworzenie sytuacji do eksperymentowania
• czynne działania plastyczne, kształcenie umiejętności manipulowania elementami, nabywanie śmiałości w zabawie
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
• zapoznanie ze słowem pasja, nabywanie rozumienia swoich potrzeb, odczuwanie przyjemności z możliwości dzielenia się swoimi umiejętnościami
• poszerzanie zasobu słów, kształcenie prawidłowego wypowiadania się, nabywanie pewności siebie
• nabywanie umiejętności przeliczania elementów; kształcenie prawidłowego nazewnictwa, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
• zapoznanie z rasą psa: jamnikiem, utrwalanie potrzeby dbania o pupila, kształtowanie cierpliwości
• pobudzanie muzycznej inwencji twórczej, nabywanie poczucia odpowiedzialności, wdrażanie o dbania o wspólne zabawki
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
• poznawanie oznak jesieni, kształtowanie wrażliwości na elementy przyrody, szanowanie uczuć własnych oraz innych osób
• poznanie jesiennego owocu: jabłka, rozwijanie słownika czynnego, zachęcanie do wykorzystania owoców w zabawie
• rozumienie pojęcia przejście dla pieszych – zebra, nabywanie umiejętności odpowiedniego zachowania się na przejściu dla pieszych, wdrażanie do przestrzegania przepisów ruchu drogowego
• poszerzanie wiedzy na temat jesiennych owoców, aktywizacja zmysłów, budowanie poczucia umiejętności manipulowania materiałem
• zapoznanie z muzyką klasyczną, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne rodzaje muzyki
Teksty Piosenek
„To lubię”
sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewski
Hop, hop, hop!
Lubię skakać jak kangury.
Tup, tup, tup!
I odwiedzać piękne góry.
Ref. Raz! Dwa!
Ta zabawa trwa pokazujesz ty i pokazuję ja.
Raz! Dwa!
To wspaniale, gdy tutaj jestem ja i tutaj jesteś ty.
Bip, bip, bip!
Lubię bawić się autami.
Tra, la, la, la!
I herbatkę pić z lalkami.
Ref. Raz! Dwa! … Stuk, stuk, stuk!
Lubię z kimś budować wieżę.
Szu, szu, szu!
I malować na papierze.
Ref. Raz! Dwa! … Pac, pac, pac!
Lubię coś gotować z mamą.
Cicho sza!
Niespodziankę zrobić rano.
Ref. Raz! Dwa! … Baju-baj!
Lubię z tatą książki czytać.
Co? Co? Co?
I o wszystko ciągle pytać
„Do przedszkola idzie maluch”
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
Do przedszkola idzie maluch,
tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą,
tup, tup, tup, tup.
Zna wierszyki i piosenki,
la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty,
la, la, la, la.
Podskakują razem dzieci,
hop, hop, hop, hop
bo tu bawią się najlepiej,
hop, hop, hop, hop.